دویست و نهمین جلسه هیات مدیره، روز 22 آبانماه 1402، با حضور اعضای هیات مدیره در خانه مستربچ و کامپاند ایران برگزار شد.

 در این جلسه موضوعات مختلفی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و موارد زیر به تصویب هیات مدیره انجمن رسید.
در بخش نخست جلسه و بررسی نامه های وارده، با توجه به برگزاری نمایشگاه ایران کمیکال(صنایع پایین دستی پتروشیمی و شیمیایی) مقرر شد طی مذاکره با اتاق تعاون، برگزارکننده نمایشگاه، یک غرفه رایگان برای حضور انجمن در نمایشگاه اخذ گردد. ا توجه به موضوع ممنوعیت استفاده از تیتان در بسته بندی مواد غذایی، که به اذعان اساتید و کارشناسان، اشتباه در ترجمه یک استاندارد بوده است، مقرر شد، آقای دکتر احمدی و آقای دکتر نازکدست به عنوان مشاور انجمن در این موضوع، مراتب را به سازمان غذا و دارو به صورت کاملا علمی و مستدل اطلاع دهند. در پایان این بخش مصوب شد، دبیر انجمن نامه های دریافتی را تفکیک کرده و وابسته به موضوع به کمیسیون های مربوطه ارجاع دهد و پاسخ کمیسیون ها را در اختیار هیات مدیره قرار دهد.
پس از بررسی جزییات آیین نامه اجرایی هیات مدیره و دبیرخانه، مصوب شد کمیسیون “نمایشگاه ها و همایش ها” به کمیسیون های انجمن افزوده شود. کمیسیون پیشنهادی “خدمات” مورد تصویب قرار نگرفت. در بررسی کارگروه های تدوین شده، در ابتدا مقرر شد فراخور نیازهای اقتضایی، کارگروه هایی حذف یا اضافه گردد. در ادامه کارگروه های زیر به تصویب هیات مدیره انجمن رسید:
– مستربچ مشکی
– مستربچ سفید
– مستربچ رنگی
– مستربچ افزودنی
– نساجی
– خودرو
– سیم و کابل
– بازیافت
– پی وی سی
– کربنات
– پیگمنت و افزودنی
مقرر شد نامه نگاری برای تشکیل و تاسیس این کارگروه ها جهت بهره مندی حداکثری از ظرفیت اعضای انجمن صورت پذیرد. در مصوبه دیگری، مقرر شد طی یک هفته نسبت به استخدام یک نفر برای دبیری کارگروه ها و کمیسیون ها اقدام گردد.
در بخش بعدی این جلسه، الزامات برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری مورد بررسی قرار گرفت. هفته اول اسفندماه به عنوان زمان برگزاری هشتمین کنفرانس به تصویب رسید. پژوهشگاه صنعت نفت نیز به عنوان مکان برگزاری هشتمین کنفرانس به تایید هیات مدیره انجمن رسید. با حضور سرکار خانم علیزادمنیر، مدیرمسوول گروه رسانه ای بسپار، مقرر شد پروپوزال این مجموعه برای برگزاری هشتمین رویداد بزرگ صنعت مستربچ و کامپاند، دریافت گردد و پس از دریافت پروپوزال، اقدامات تکمیلی انجام پذیرد.
آقایان هادی بافی از ستارکالا و مهدی امینی از رنگ چی شیمی، میهمانان بخش دیگری از جلسه هیات مدیره انجمن بودند. پیشنهادات ایشان به نمایندگی از واحدهای بازرگانی انجمن استماع شد و برای پیگیری در دستور کار آتی قرار گرفت.
در پایان حضور دبیر انجمن و یک مترجم به زبان ترکی در غرفه انجمن در نمایشگاه پلاستیک ترکیه به تصویب هیات مدیره انجمن رسید.

منبع : IMBPANews