مستربچ شفاف کننده pp بر پایه پلی پروپلین ساخته شده اند و یکی از مستربچ های افزودنی مهم در صنایع پلاستیکی به حساب می آیند. تولید کنندگان محصولات پلیمری در جهت بهبود شفافیت و خواص مکانیکی مواد پلیمری از مستربچ هسته زا استفاده می کنند. در ادامه بیشتر درباره ویژگی های این مستربچ صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

مستربچ شفاف کننده PP چیست؟

مستربچ شفاف کننده pp یکی از پلیمر های کاربردی در صنایع پلاستیک به حساب می آید که در تولید ظروف پلاستیکی به منظور شفاف کردن محصولات پلیمری مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از دلایلی که این مستربچ باعث شفاف شدن مواد پلیمری می شود افزایش سرعت بلورینگی و کاهش اندازه کریستال ها است. همین امر باعث می شود که نور بهتر عبور داده شود و پلیمر شفاف تری شکل بگیرد. کاربردهای مستربچ شفاف‌کننده PP معمولاً شامل تولید محصولات پلاستیکی مانند ظروف بسته‌بندی مواد غذایی، بطری‌ها، وسایل آشپزخانه و محصولات پزشکی است. این مستربچ می‌تواند علاوه بر شفافیت، ویژگی‌های مکانیکی محصول را نیز بهبود بخشد، از جمله مقاومت در برابر ضربه و سختی سطح شفاف‌کننده‌های معروف در این زمینه معمولاً شامل ترکیبات آلی و غیرآلی هستند که هرکدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند.

مزایای استفاده از مستربچ شفاف کننده pp

محصولات پلیمری که با استفاده از تزریق پلاستیک تولید می شوند را می توان با اضافه کردن مستربچ شفاف کننده به مواد پلیمری بسیار شفاف تر تولید کرد. استفاده از مستربچ شفاف کننده نه تنها در ظاهر محصولات پلیمری تاثیر می گذارد بلکه به افزایش پایداری ابعادی قعطات پلاستیکی کمک بسیاری می کند. به طور کلی مستربچ های شفاف کننده دارای دو دسته بندی نیمه کریستالی و آمورف هستند. همین مسئله باعث شده که روند تولید محصولات پلیمری با استفاده از آمورف به دلیل امکان مات شدن پلی پروپلین بسیار حساس و دشوار شود.

کابردهای مستربچ شفاف کننده pp

اصلی ترین کاربرد مستربچ هسته زا خاصیت شفاف کنندگی آن نیز می باشد که باعث شده تولید کنندگان بتوانند محصولات پلیمری شفافی را طراحی و تولید کنند. خاصیت شفاف کننده این مستربچ باعث شده تا ساختار ایزوتاکتیک پلی پروپلین افزایش پیدا کند و مقاومت مواد پلیمری را در برابر حرارت بالا ببرد. هر چقدر اندازه سل های نوری مستربچ شفاف کننده بیشتر باشد محصولات شفاف تری تولید خواهد شد.

مختصری درباره مستربچ هسته زا

یکی از راه حل های مناسب برای تولید محصولات پلیمری با کیفیت و شفاف استفاده از مستربچ هسته زا می باشد. استفاده از مستربچ هسته زا باعث افزایشش بهره وری و طول عمر محصولات پلیمری می شود. از مزایای استفاده از مستربچ هسته می توان به تسریع فرایند بلورینگ نیز اشاره کرد. جالب است بدانید که تسریع فرایند بلورینگ کمک بسیاری به کاهش زمان سرد شدن بلورینگ پلیمر می کند. همین مسئله نیز منجر به بهبود خواص مکانیکی، افزایش شفافیت و استحکام محصول نهایی می شود. از کاربرد های مستربچ هسته زا می توان به دو دسته ارگاانیک و غیر ارگاینک اشاره کرد. انتخاب مستربچ هسته زا ارگانیک و غیر ارگانیک کاملا وابسته به نیاز هایی است که از کاربرد یک محصول دارید. در ادامه بیشتر درباره ویژگی های مستربچ هسته زا صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

ویژگی های مستربچ هسته زا :

بهبود شفافیت: با کاهش اندازه کریستال‌ها در ساختار پلیمر، محصولات نهایی شفاف‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند.

افزایش مقاومت حرارتی: محصولات تولید شده با مستربچ هسته‌زا معمولاً مقاومت بیشتری در برابر دماهای بالا دارند.

بهبود خواص مکانیکی: این افزودنی‌ها می‌توانند استحکام، سختی و مقاومت در برابر ضربه را در پلیمرها بهبود دهند.

کاهش زمان سیکل تولید: با افزایش سرعت بلورینگی، زمان لازم برای سرد شدن پلیمر در فرآیند قالب‌گیری کاهش می‌یابد و در نتیجه بهره‌وری تولید افزایش پیدا می‌کند.

کاهش زمان بلورینگ: استفاده از مستربچ های هسته زا باعث می شود که فرایند بلورینیگی پلیمر بسیار سریع تر انجام شود.